نگهداری آلو در سردخانه

نگهداری آلو در سردخانه

شرایط نگهداری آلو در سردخانه

نگهداری آلو در سردخانه

آلو از خانواده میوه های هسته دار و گوشتی (از جنس گياه  Prunus) بوده که به انواع آلوهای ارغوانی یا سیاه، قرمز، زرد و یا سبز رنگ تقسیم بندی می شوند. آلوهای خوشبو و آبدار باید با احتیاط چیده و حمل شوند تا به درستی بتوان آلو را در سردخانه نگهداری نمود و تا زمان مصرف ماندگار باشند. نگهداری نادرست آلو باعث می شود که به سرعت خراب شوند یا طعم شیرین خود را از دست بدهند.

دمای میوه به علت اینکه میوه هنوز زنده می باشد و امکان رسیدن دارد، بسیار حائز اهمیت است. دما در افزایش عمر نگهداری میوه در سردخانه ها نقش بسزایی دارد. به غیر از دما، میزان رطوبت موجود در فضا نیز برای نگهداری میوه بسیار مهم می باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعات مناسبی از شرایط نگهداری آلو در یخچال و سردخانه ارائه نماییم.

شرایط نگهداری آلو

دمای نگهداری آلو:

بهترین دمای نگهداری آلو در سردخانه از منفی ۱ تا صفر درجه سانتیگراد می باشد. آلوهای با پوست ضخیم ماندگاری بهتری دارند. میزان رطوبت مورد نیاز  80-90 درصد مورد نیاز بوده و مدت زمان نگهداری مناسب ۷ الی ۳۵ روز (بسته به نوع آلو) می باشد.

برای نگهداری مناسب آلو افزون بر دما، کیفیت اولیه محصول، رطوبت مناسب، گردش هوا، هوا دهی، بارچینی، ضخامت پوست آلو باید در نظر گرفته شود. بار آلو می بایست پس از چیدن، به محض ورود به سردخانه سریعا تا دمای ۴ درجه سانتی گراد پیش سرد شود. این باعث می شود تا از رشد سریع قارچ‌ها جلوگیری شود.

برای نگهداری آلو در سردخانه های زیر صفر، اگر با رعایت عوامل بهداشتی آلوها به درستی یخ زده باشند می توان آنها را در دمای منفی 12 درجه به مدت 4 ماه نگهداری نمود. برای دمای منفی 18 درجه به مدت 12 ماه و در دمای منفی 24 درجه به مدت 24 ماه نیز نگهداری کرد.

نگهداری آلو در یخچال:

برای نگهداری بلند مدت تر آلو ها در یخچال بهتر است آلوهای خوب انتخاب کنید. به دنبال آلوهایی باشید که فاقد لکه، تغییر رنگ و نقاط نرم هستند. آلوها در دمای اتاق رسیده می شوند. وقتی در دمای 68 تا 77 درجه فارنهایت نگهداری شوند، بهترین حالت رسیدن را خواهند داشت. آنها را تا زمان رسیدن کامل در دمای سردتر نگهداری نکنید. همینطور مطمئن شوید که آلوها در فضای خیلی گرمی قرار ندارند.

قرار دادن آلوها در کنار پنجره های آفتابی ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد و پوسیدگی سریعتر آنها شود. وقتی که آلوها رسیده تر شدند می توان آنها را در یخچال نگهداری کرد. این کار باعث می شود تا در شرایط مناسب و طولانی تری نگهداری شوند. در ضمن از خرابی سریع آنها جلوگیری شود. بهتر است آلوها را در یک کیسه پلاستیکی باز، نه در بسته قرار دهید. آلوهای در یخچال دو تا چهار هفته دوام خواهند آورد.

نحوه نگهداری آلو

برای یادگیری نحوه نگهداری آلو های نارس در یخچال می توانید از روش زیر استفاده کنید:

  • آلوهای نارس را در یک کیسه کاغذی قرار دهید. اگر آلوهای شما هنوز بوی معطر ندارند و در لمس آنها کمی نرم می شوند، باید برای چند روز در خارج از یخچال رسیده شوند. با رسیدن آلو و سایر میوه ها، اتیلن آزاد می شود. قرار دادن آنها در یک کیسه کاغذی آلوها را با این گاز احاطه می کند. این باعث می شود که آنها سریعتر رسیده شوند.
  • آلوهای نارس را در یخچال قرار ندهید. آنها نمی توانند روند رسیدن را در آب و هوای سرد ادامه دهند. در نهایت آلوهای آسیب دیده از سرما، که بی مزه و بی طعم هستند خواهید داشت.

اگر برای رسیدن آلوها عجله ندارید، می توانید آنها را به جای کیسه کاغذی، در ظرفی روی پیشخوان قرار دهید تا در طول یک روز برسند.

نگهداری آلو در یخچال

در جدول زیر اطلاعات مناسب برای نگهداری آلو ذکر شده است.

نگهداری آلو در سردخانه

نگهداری میوه ها در سردخانه

مقالات مرتبط با نگهداری میوه ها در سردخانه

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (4)

  • وکیلی پاسخ

    مقاله مفیدی بود

    1400-07-11 در 11:06 ق.ظ
  • دلداری پاسخ

    جالب بود – آیا روشهای نگهداری از آلوهای خشک هم به همین صورت هست؟

    1400-07-20 در 12:55 ب.ظ
    • گروه مانی برودت پاسخ

      خوشحالیم مقاله مورد توجه شما قرار گرفته است. حتما در آینده مقاله ای در مورد شرایط نگهداری میوه های خشک در سایت نشر خواهیم داد.

      1400-07-23 در 12:49 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat