نگهداری هندوانه در سردخانه

نگهداری هندوانه در سردخانه

نگهداری هندوانه در سردخانه

نگهداری هندوانه در سردخانه

هزاران سال است که هندوانه کشت می شود و طبق شواهد تاریخی کشت این میوه به مصریان باستان باز می گردد. بیش از 90 درصد از حجم هندوانه آب است. زردآلو، گلابی آسیایی، آووکادو، موز، گواوا، کیوی، انبه، خربزه، شلیل، پاپایا، پشن فروت، پنجه پا، هلو، گلابی، خرمالو، آناناس، چنار، آلو، میوه ستاره ای، در صورت رها شدن می توانند به رسیدن خود ادامه دهند.

هندوانه کامل و برش نخورده را می توان به مدت 7-10 روز در دمای اتاق نگهداری نمود. پس از دو روز در دمای 32 درجه فارنهایت، هندوانه طعم بدی پیدا می کند، هسته دار می شود و رنگ خود را از دست می دهد. یخ زدن باعث شکسته شدن پوست و ایجاد بافتی آرد آلود و لطیف می شود.

هندوانه کامل باید در دمای اتاق بماند تا رسیده شود. پس از رسیدن، هندوانه کامل را بدون درپوش در یخچال قرار دهید. اگر قصد نگهداری هندوانه را پس از برش دارید بهتر است، برش های هندوانه را در یک کیسه زیپ کیپ نگهداری کنید و در یخچال قرار دهید.

طبقه بندی هندوانه ها

طبقه بندی هندوانه ها

طبقه بندی هندوانه به اندازه رسمی وجود ندارد، اما معمولاً از موارد زیر استفاده می شود:

  • بزرگ برای هندوانه های سنگین تر از 9 کیلوگرم،
  • متوسط ​​برای هندوانه های بین 6 کیلوگرم تا 9 کیلوگرم
  • کوچک برای وزن کمتر از 6 کیلوگرم.
دمای مناسب نگهداری هندوانه در سردخانه

دمای مناسب نگهداری هندوانه در سردخانه

هندوانه به سرما بسیار حساس است. سرما می تواند باعث ایجاد لکه های سفید روی پوست، بوی نامطبوع و تغییر رنگ میوه کامل شود. حداقل دمای ایمن برای نگهداری کوتاه مدت 5 درجه سانتیگراد است.

امکان نگهداری هندوانه رسیده و سالم تا 10 روز در محیط خانه و تا سه هفته در یخچال می باشد. اما اگر قصد نگهداری  بلند مدت  آن را در انبار و سردخانه دارید، دمای مناسب نگهداری هندوانه در سردخانه، بین 10 تا 15  درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی مورد نیاز آن حدود 90 درصد است. لازم به ذکر است، بهترین دما برای نگهداری هندوانه در سردخانه حدود 12 درجه سانتیگراد است. برای مدت نگهداری طولانی تر توصیه می شود حداقل دمای 10 درجه سانتیگراد و رطوبت 90٪ باشد. اما برای جلوگیری از یخ زدگی در اتاق هایی که دمای ثابتی ندارند، نظارت منظم بر دمای اتاق توصیه می شود.

هندوانه نبايد همراه با ميوه های ديگری كه اتيلن توليد می كنند، نگهداری شود. این مهم باعث از هم گسيختگی پالپ و پير شدن ميوه می شود.

بهترین کیفیت ماندگاری هندوانه یخ زده، تکه یا پوره در فریزر به این صورت می باشد که بهتر است ظرف 9 تا 12 ماه مصرف نمایید.

نگهداری میوه ها در سردخانه

مقالات مرتبط با نگهداری میوه ها در سردخانه

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (2)

  • وکیلی پاسخ

    بسیار مشکله نگهداری هندوانه

    1401-05-19 در 12:07 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat