تونل انجماد

تونل انجماد

تونل انجماد

تونل انجماد

در سال‌های اخیر، تونل انجماد یک از انتخاب های موثر برای کارخانه‌ها و تولیدکنندگان مواد غذایی می باشد. افزایش تقاضا برای محصولاتی که در تمام طول سال نیازمند دسترسی به آنها هستیم، تولیدکنندگان را بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار می دهد. با این حال، فقط فریز کردن محصولات کافی نیست. تکنولوژی انجماد مورد استفاده باید به اندازه کافی خوب باشد تا کیفیت، طعم و بافت محصول را حفظ نماید. اینجاست که تونل‌های انجماد وارد عمل می شوند.

در حالی که سردسازی در لحظه یا سرد سازی فلش در فریزرهای خانگی معمولاً نوعی سردسازی تخصصی در مقیاس کوچکتر هستند، تونل‌های انجماد اندازه، ظرفیت و هم کارایی را به همراه دارند. سردسازی در لحظه بر روی انجماد محصولاتی تمرکز دارند که حداکثر حفظ طعم، بافت و کیفیت را تضمین نماید. از نظر کیفیت، فلاش فریزرها بی رقیب هستند. با این حال، اکثر فریزرهای فلش قادر به انجماد محصولات در مقیاس صنعتی نیستند. برای پاسخگویی به این تقاضا بود که تونل انجماد تولید شده و توسعه یافتند.

تونل‌های انجماد، فریزهای تخصصی هستند که قادر به جابجایی مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی در یک زمان هستند. در واقع، اکثر شرکت‌های بزرگ فرآوری مواد غذایی در سراسر جهان از تونل‌های انجماد برای حفظ ذخایر خود در تمام طول سال استفاده می‌کنند.

سیستم تونل انجماد یا IQF

سیستم تونل انجماد یا IQF چیست؟

سیستم‌های تونل انجماد یا IQF برای خنک کردن، سرد کردن، و انجماد طیف گسترده ای از مواد غذایی بسیار ایده آل هستند. با انواع تونل‌های انجماد، می‌توانید پروسه انجماد گوناگونی از مواد غذایی را انجام دهید. از اقلام کوچک مانند نان‌های همبرگر و گوشت‌های خرد شده، انواع میوه یا سبزیجات که نیاز به یخ زدن در لحظه را دارند تا محصولات و غذاهای با حجم بالا و چرخه طولانی ‌مدت مانند گوشت، غذاهای دریایی، و محصولات پخته شده.

سیستم‌های تونل انجماد یا IQF برای دستیابی به انجماد یا سرد شدن سریع بدون ایجاد شوک حرارتی، از دست دادن عملکرد یا کم آبی محصول طراحی شده اند. تونل‌های انجماد از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند تا عملکرد بدون مشکل و عمر مفید عالی را تضمین کنند. هر یک از سیستم‌های تونل انجماد یا IQF می‌توانند ماشین‌های مستقل باشند یا می‌توانند برای کارایی بیشتر به هم متصل شوند.

 

تفاوت تونل های انجماد با سردخانه های تجاری

وقتی صحبت از سردخانه های تجاری می شود، دقیقاً تفاوت تونل‌های انجماد با سردخانه های تجاری چه چیزی است؟ تونل‌های انجماد یک فریزر فلاش تخصصی است که قادر است مقادیر زیادی محصول را در مدت زمان بسیار کوتاه تری منجمد کند. تونل‌های انجماد معمولاً در صنایع یا شرکت هایی استفاده می شود که می خواهند مقادیر بسیار زیادی از موجودی را به طور منظم منجمد کنند.

این همان چیزی است که باعث تفاوت تونل‌های انجماد با سردخانه های تجاری می شود. یک تونل انجماد قادر است قدرت انجماد بسیار بالایی را به تقاضاهای بزرگ تولید و عرضه برساند. در حالی که فضای و دمای سردخانه های تجاری بسیار کمتر می باشد.

 

دمای تونل انجماد چقدر است؟

اصل تونل انجماد بر اساس گردش هوا با سرعت بسیار بالا و دمایی در حدود منفی 35 درجه سانتیگراد است. این به کاهش سریع دمای محصول اجازه می دهد تا آن را در حدود منفی 18 الی20 درجه سانتیگراد در قلب سیستم تثبیت نماید.

کاربرد تونل انجماد

کاربرد تونل انجماد چیست؟

تونل‌های انجماد برای صنایعی که ایمنی مواد غذایی و کیفیت در آنها اهمیت دارد، بسیار مورد استفاده هستند. در بین تولیدکنندگانی که می خواهند ارزش بالایی به محصولات خود بی افزایند، فضای محدودی در تولید خود دارند و یا شرکت‌هایی که محصولاتی در ابتدای چرخه عمر محصول دارند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تونل انجماد معمولاً در صنایع یا شرکت هایی استفاده می شود که می خواهند مقادیر بسیار زیادی از موجودی را به طور منظم منجمد کنند. اینها عمدتاً صنایع یا شرکت هایی هستند که در ساخت یا پردازش و نگهداری غذاهای دریایی، ماهی صدفی، گوشت، غذاهای فرآوری شده و آماده و غیره فعالیت می کنند.

 

تفاوت تونل انجماد و سردخانه

یکی از بارزترین تفاوت‌هایی که بین تونل‌های انجماد و سردخانه وجود دارد، سرعت انجماد بالا می باشد. در تونل‌ انجماد محصولات با سرعت بسیار بیشتری نسبت به سردخانه منجمد می‌شوند. این امر می‌تواند ماندگاری محصول را بالاتر برده و کیفیت آن را تا حد بیشتری حفظ نماید. همچنین نوع اواپراتور نیز در این دو متفاوت است؛ اواپراتور در تونل‌های انجماد معمولا به صورت ایستاده قرار می‌گیرد. در طریقه ساخت درهای تونل و سردخانه نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. طریقه باز شدن، نوع طراحی  و جنس درب تونل‌های انجماد بسیار متفاوت است.

 

سرمایه گذاری تونل انجماد

سرمایه گذاری تونل انجماد تصمیمی است که نیاز به بررسی دقیق و درک مناسبی از فناوری درگیر در انجماد در حالت تونل دارد. برخی از ویژگی‌های که می باید هنگام طراحی و خرید تونل‌های انجماد در نظر گرفت را بیان می کنیم:

  • انجماد 360 درجه برای یخ زدن تمام سطوح محتویات مواد غذایی
  • محصولات یخ زده بافت و طعم اصلی را حفظ کنند
  • بدون تجمع یخ در دریچه ها قابلیتی برای تمیز کردن آسان و استفاده آسان ارائه نماید
  • قابلیت انجماد 24 ساعته
  • قابلیت سفارشی سازی اندازه مدل تونل انجماد
  • قابلیت های IQF
  • حفظ هزینه های الکتریکی بسیار پایین
  • سازگار و کارآمد با محیط زیست
سرمایه گذاری تونل انجماد

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat