مافلر یا صدا خفه کن چیست؟

مافلر یا صدا خفه کن چیست؟

مافلر یا صدا خفه کن

مافلر یا صدا خفه کن چیست؟

وظیفه مافلر یا صدا خفه کن، کاهش صدا و برخی ارتعاشات ناشی از جریان غیر یکنواخت است (نه به مفهوم عملکرد به جای لرزه گیر). این کار با انبساط گاز در محفظه مافلر و متعاقبا خروج آرام آن انجام می شود. در کمپرسورهای سیلندر پیستونی (کمپرسورهای رفت و برگشتی) هرچه دور کمپرسور پایین بیاید، اغلب میزان لرزش بیشتری نمود پیدا می کند. برای کم کردن این صدا و لرزش اغلب از این قطعات استفاده می گردد. مافلرها دارای تیغه های داخلی هستند که برای حداقل افت فشار طراحی شده اند. این تیغه ها، سرعت گازهای تخلیه عبوری از محفظه مافلر را تغییر می دهند.

وظیفه مافلر یا صدا خفه کن

مافلر یا صدا خفه کنی را انتخاب نمایید که با اندازه خط تخلیه همخوانی داشته و یا از آن بالاتر باشد. برای این تجهیزات هیچ طبقه بندی ظرفیتی وجود ندارد. چرا که وظیفه آن ها از بین بردن نوسانات گاز بدون توجه به نوع جریان است.

مافلرهایی که دارای اتصالات دو خم هستند می توانند به صورت افقی، عمودی و زاویه دار نصب شوند. محل قرارگیری مافلرها بعد کمپرسور قبل از کندانسور می باشد. به منظور کاهش صدای خط تخلیه، تا آنجایی که می توانید مافلر را به کمپرسور در نزدیک ترین فاصله نصب نمایید.

بین شیر تخلیه کمپرسور و مافلر باید یک لرزه گیر نصب گردد تا از انتقال ارتعاش در طول لوله جلوگیری شود. بین جاذب ارتعاش و مافلر یا صدا خفه کن نیز بایستی یک سازه تفویتی نصب شود. این سازه باید به حد کافی بزرگ باشد تا به عنوان نقطه محوری در انتقال ارتعاش عمل نکند. چنانچه این سازه نصب نشود، خط لوله تخلیه می تواند به دلیل وطن مافلر، خود دچار ارتعاش شود.

نصب مافلر یا صدا خفه کن

کمپرسورهای سیستم های تبرید

مقالات مرتبط با کمپرسور

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (6)

  • امین اکبری پاسخ

    بسیار کاربردی و عالی ، ممنون ار مقالات خوبتون

    1400-09-21 در 10:06 ق.ظ
  • وکیلی پاسخ

    من تا حالا استفاده نکردم

    1400-09-24 در 11:46 ق.ظ
    • گروه مانی برودت پاسخ

      در کمپرسورهای سیلندر پیستونی (رفت و برگشتی) با پایین آمدن دور کمپرسور اغلب میزان لرزش بیشتری نمود پیدا می کند. برای کم کردن این صدا و لرزش اغلب از این قطعات استفاده می گردد.

      1400-09-27 در 10:12 ب.ظ
  • مجید مستوفی پاسخ

    حیف درست تو سیستمها استفاده نمیشه خیلی کاربردی هستش

    1400-10-21 در 4:13 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat