نگهداری کدو تنبل یا کدو حلوایی در سردخانه

نگهداری کدو تنبل یا کدو حلوایی در سردخانه

نگهداری کدو تنبل یا کدو حلوایی در سردخانه

نگهداری کدو تنبل یا کدو حلوایی در سردخانه

پاییز است و این بدان معناست که یکی از محبوب ترین محصولات فصل، کدو تنبل یا کدو حلوایی در دسترس همگان می باشد. کدو تنبل‌ها به‌عنوان فانوس‌های حکاکی شده برای هالووین بسیار محبوب هستند. زیرا تزئینات جشن تماما پاییزی است. البته باید متذکر شد که به عنوان خوراکی‌های خوشمزه تعطیلات مانند پای کدو تنبل بسیار مورد استقبال افراد می باشد. مانند بسیاری از محصولات غذایی، نگهداری مناسب کدو تنبل پس از برداشت برای حفظ کیفیت، تغذیه و ظاهر خوب ضروری است. در این مقاله به برخی از حقایق جالب در مورد نگهداری کدو تنبل یا کدو حلوایی در سردخانه می پردازیم. همچنین ملاحظات و روش های کلیدی خنک نمودن و ذخیره سازی نگاهی بیندازیم.

حقایق عمومی در مورد نگهداری کدو تنبل یا کدو حلوایی

حقایق عمومی در مورد کدو تنبل یا کدو حلوایی

کدو تنبل یک رقم خاص از خانواده کدو حلوایی است. آنها بومی آمریکای شمالی هستند اما اکنون به دلیل طعم، استفاده تزئینی و پتانسیل تفریحی در سراسر جهان رشد می کنند. مسابقات حکاکی کدو تنبل در حوالی هالووین محبوب هستند. “تکه کردن کدو تنبل” نیز به یک سنت سالانه در سراسر کشورها تبدیل شده است. در ایالات متحده، اصطلاح “کدو تنبل” به طور خاص به رقم بزرگ و نارنجی زمستانی کدو اشاره دارد که با هالووین مرتبط است. با این حال، در سایر نقاط جهان انگلیسی زبان، «کدو تنبل» ممکن است به جای «کدو حلوایی» یا «کدو زمستانی» استفاده شود.

کدو حلوایی های زمستانی نه تنها غذاهای بسیار مغذی (حاوی سطوح بالایی از ویتامین های A و C) هستند، بلکه ماندگاری طولانی دارند و می توانند از یک ماه تا شش ماه نگهداری شوند.

تخمه کدو تنبل یک خوراکی محبوب و مغذی است که اغلب مشابه تخمه آفتابگردان مصرف می شود. اگرچه از نظر فنی این محصول به عنوان میوه طبقه بندی می شود. روغن دانه کدو تنبل به عنوان سس سالاد یا برای پخت و پز نیز استفاده می شود. همچنین، کدو تنبل ممکن است به عنوان یک خوراک دام نیزاستفاده شود.

نگهداری کدو تنبل یا کدو حلوایی

خبر خوب این است که کدو تنبل یا کدو حلوایی یک محصول نسبتاً مقاوم است. پوست ضخیم کدو آن را از بسیاری از انواع آسیب ها محافظت می کند. با این حال، هنوز هم تعدادی از ملاحظات مهم در هنگام برداشت، حمل و نقل و ذخیره کدو تنبل وجود دارد. عدم رعایت شیوه های خوب می تواند منجر به پوسیدگی زودرس میوه، کاهش کیفیت و ارزش غذایی و بدتر شدن ظاهر شود.

موارد زیر را در نظر بگیرید:

برداشت

کدو تنبل یا کدو حلوایی باید زمانی برداشت شود که به رنگ نارنجی یا زرد تیره یکنواختی برسد. در این مرحله پوست آنها نیز باید ضخیم و سفت شده باشد و نتوان آنها را با بند انگشتی سوراخ کرد.

نگهداری کدو تنبل یا کدو حلوایی

قبل از خنک شدن

کدو تنبل ها باید پس از برداشت از نور مستقیم خورشید خارج شوند. قرار دادن کدو تنبل در یک استخر آب سرد برای حدود 4-6 ساعت نیز به حفظ کیفیت میوه کمک می کند.

دما

پس از اتمام عمل آوری کدو تنبل ها باید در دمای حدود 50 تا 55 درجه فارنهایت نگهداری شوند. کدو تنبل به سرما حساس است و نباید در دمای طولانی مدت سرد قرار گیرد.

رطوبت نسبی

پس از برداشت و در طول نگهداری منظم کدو تنبل باید در رطوبت نسبی حدود 50-70٪ نگهداری شود. رطوبت نسبی کمتر می تواند باعث چروک شدن و خشک شدن میوه شود. رطوبت نسبی بیشتر باعث رشد و پوسیدگی قارچ می شود.

اتیلن

کدو تنبل یا کدو حلوایی مانند بسیاری از میوه ها به گاز اتیلن حساس است. زیرا باعث تسریع رسیدن و پوسیدگی می شود. به همین دلیل کدو تنبل را نباید با سایر میوه های اتیلن ساز مانند سیب نگهداری کرد. به همین ترتیب، کدو تنبل های بیش از حد رسیده را باید از بقیه کدوها جدا کنید تا از همان مشکل جلوگیری شود.

نگهداری و ذخیره سازی

کدو تنبل باید با فضای زیادی برای جریان هوا بین آنها نگهداری شود. آنها را نباید آنقدر نزدیک همدیگر نگه داشت که به هم برخورد داشته باشند.

نگهداری و ذخیره کدو حلوایی

ماندگاری

در شرایط بهینه کدو تنبل می تواند 2 تا 3 ماه پس از برداشت دوام بیاورد. کدو تنبل گاهی اوقات کنسرو شده یا به صورت پوره استفاده می شود. البته به این صورت عمر مفید مصرفی را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

شرایط نگهداری کدو حلوایی یا کدو تنبل

کدو تبنل یا کدو حلوایی برداشت شده در فصل پاییز را می توانید در دمایی بین 0 تا 4 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی 85 تا 90 درصد برای مدت کمتر از یک هفته در سردخانه نگهداری نمود. اما کدو سبز برداشت شده در فصل بهار را می توانید در دمایی بین 9 تا 12 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی 70 تا 75 درصد به مدت 1 الی 2 ماه در سردخانه نگهداری کرد.

روش نگهداری کدو حلوایی برش خورده

کدو تنبل هالووین و کدوهای زمستانی از سپتامبر تا اکتبر برداشت می شوند. گاهی اوقات برداشت ممکن است از اواسط آگوست تا اوایل سپتامبر شروع شود، که نیاز به نگهداری و ذخیره سازی دارد. کدو تنبل و کدو حلوایی زمستانه حتی پس از بالغ شدن و جدا شدن از بوته هنوز زنده هستند.

همه کدو تنبل ها و کدوهای زمستانه باید به خوبی بالغ و بدون آسیب و پوسیدگی در هنگام نگهداری باشند. آنها باید خشک و دارای گردش هوای خوب باشند. کنترل رطوبت بسیار مهم است. زیرا رطوبت زیاد باعث پوسیدگی می شود و رطوبت کمتر باعث کاهش وزن بیش از حد می شود. زمانی که کدوهای زمستانه از سردخانه خارج می شوند باید فورا به بازار عرضه شوند.

روش نگهداری کدو حلوایی برش خورده

بلافاصله پس از برش دادن کدو بدون برداشتن تخمه های آن بایستی داخل کیسه ای پلاستیکی در یخچال قرار داده و نگهداری کنید.

نگهداری سبزیجات در سردخانه

مقالات مرتبط با نگهداری سبزیجات در سردخانه

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat