کاربرد سایت گلاس و نصب آن

کاربرد سایت گلاس و نصب آن

یکی از پر کاربرد ترین قطعات در سیکل تبرید را می توان سایت گلاس نامید. محل نصب سایت گلاس (sight glass) اغلب بین فیلتر درایر و شیر برقی (سلونوئیدولو) بر روی خط مایع می باشد. سایت گلاس ها نشان دهنده میزان رطوبت و وضعیت مبردها در سیکل تبرید باشند.

کاربرد های سایت گلاس

سایت گلاس (Sight Glass) در سیستم‌های تبرید و سیکل تبرید وظیفه‌های مهمی دارد. سایت گلاس به شکل یک شیشه شفاف در سیستم‌های تبرید نصب می‌شود. این قطعه برای مشاهده و نظارت بر وضعیت مایع تبرید (معمولاً مبرد) و جریان آن در داخل سیستم استفاده می‌شود. کاربرد و وظیفه‌ اصلی سایت گلاس در سیکل تبرید به شرح زیر است:

  1. نمایش وضعیت مایع تبرید: از طریق سایت گلاس، اپراتورها و تعمیرکاران می‌توانند وضعیت و سطح مایع تبرید را مشاهده کنند. این اطلاعات به آن‌ها کمک می‌کند تا برای تعمیرات و پر کردن مایع تبرید، بهترین تصمیم‌ها را بگیرند.
  2. آگاهی از نشتی‌ها: اگر در سیستم تبرید نشتی رخ دهد و مایع تبرید از سیستم خارج شود، سایت گلاس به عنوان یک نمایشگر مهم عمل می‌کند. این نشتی‌ها به شکل لکه‌های روغنی در سایت گلاس قابل مشاهده هستند که اطلاعاتی ارائه می‌دهند که در تشخیص و رفع نشتی‌ها مفید است.
  3. مانیتورینگ جریان مایع: یکی از کاربرد های سایت گلاس این است که به کاربران امکان مشاهده جریان مایع تبرید در سیکل تبرید را می‌دهد. این اطلاعات می‌توانند در تعیین عملکرد سیستم و ایجاد تنظیمات بهینه مفید باشند.

سایت گلاس از یک لنز شیشه ای که درون رینگ فلزی قرار دارد، ساخته شده است. این قطعه جهت بررسی داخل سیستم، گرفتگی های صافی ها و فیلتر ها، سطح مایع مبرد، حرکت سیال، رنگ و میزان شفافیت سیال و نیز رطوبت موجود در سیستم استفاده می شود. تغییر رنگ ماده ای که در وسط آن است وجود رطوبت را نشان می دهد. رنگ سبز نشان دهنده عدم وجود رطوبت و رنگ زرد نشان دهنده وجود رطوبت می باشد. هم چنین می توان با استفاده از این ابزار، رنگ سیال را در قسمت های مختلف خط با هم مقایسه کرد.

معروف‌ترین برندها و شرکت‌های تولید کننده سایت گلاس

بعضی از معروف‌ترین برندها و شرکت‌های تولید کننده سایت گلاس براساس کاربرد سایت گلاس در صنعت تبرید عبارتند از:

  1. Danfoss: شرکت Danfoss یکی از پیشروهای جهانی در تولید تجهیزات تبرید و تهویه مطبوع است و سایت گلاس دانفوس از با کیفیت ترین های این صنعت می باشد.
  2. Castel: این شرکت نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات تبرید و تهویه مطبوع است و سایت گلاس‌های متنوعی را تولید می‌کند.
  3. GMC: شرکت GMC نیز همچون شرکت کستل از ایتالیا در زمینه تولید تجهیزات تبریدی فعالیت دارد. این برند محصولات مرتبط با سایت گلاس را تولید می‌نماید.
  4. Hangsen: شرکت هانگسن یک تولید کننده معتبر در زمینه تجهیزات تبریدی است و سایت گلاس‌ هانگسن یکی از با کیفیت ترین سایت گلاس های تولید شده می باشد.

همچنین، بسیاری از شرکت‌های دیگر در سراسر جهان نیز سایت گلاس‌های متنوعی تولید می‌کنند. البته برای اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب‌ترین مدل به تحقیقات دقیق نیاز دارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat