روغن کمپرسور 4GS و 3GS سانیسو

روغن کمپرسور 4GS و 3GS سانیسو

روغن کمپرسور 4GS و 3GS سانیسو

روغن کمپرسور 4GS و 3GS سانیسو

روغن کمپرسور 4GS و 3GS سانیسو ساخت کشور بلژیک است. این روغن ها یک روغن معدنی بر پایه نفت بوده که تولیدکنندگان آن را naphthenic می‌نامند. روغن سانیسو در دو مدل 4GS و 3GS مطابق با استاندارد OEMs و برای استفاده در کمپرسورهای سیستم تبرید و تهویه مطبوع بکار می روند.

این روغن ها از پایه نفت گرفته شده و بسیار پایدار و در اصل موم آزاد می باشند. لذا به علت داشتن این خصوصیات پایه ای دارای عملکرد عالی در دمای پایین و اطمینان از کارکرد بدون مشکل آنها در طولانی مدت می‌شوند. از ویژگی این روغن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • دارای روانکاوی مناسب و موثر برای اجزای متحرک کمپرسورها
  • پایداری دمایی و شیمیایی بسیار عالی برای افزایش طول عمر مفید کمپرسورها
  • خاصیت گرانروی یا ویسکوزیته مطلوب
  • دارای استقامت دی الکتریک یا عایق قوی الکتریکی
  • عملکرد مطلوب برای درجه حرارت پایین به علت نداشتن موم که مسیر سیکل را مسدود کند
  • دارای درجه خلوص بالا و دمای چکیدن پایین

 

مصارف روغن کمپرسور 4GS و 3GS سانیسو:

روغن کمپرسور 4GS و 3GS سانیسو یا روغن های تبرید مینرال بر عملکرد هر چه بهتر سیستم های تبریدی تاثیر بسزایی دارند. از این روغن ها در روغن کاری کمپرسورهای برودتی جهت جلوگیری از ساییدگی و اصطکاک قطعات داخلی کمپرسور استفاده می گردد. این باعث می شود تا قطعات کمپرسور به راحتی بر روی هم حرکت نمایند. همچنین روغن های Suniso GS این امکان را دارند تا به راحتی با مبرد مورد استفاده در سیستم مخلوط شوند. درنتیجه این روغن ها به مقدار کمی در خطوط تبرید منتقل می شوند. این روغن ها در درجه حرارت بالا در خط دیس شارژ کمپرسور و درجه حرارت بسیار پایین در شیر انبساط در معرض تغییرات دمایی بالایی قرار دارند.

روغن های کمپرسور سانیسو GS برای دمای پایین‌تر از 18- درجه سانتیگراد جهت مصارف خانگی و تبرید صنعتی و تهویه مطبوع مناسب می باشند. این روغن ها صرف‌نظر از درجه حرارت اواپراتور و کمپرسور می‌تواند به صورت بالقوه درون کمپرسور هر تاسیساتی مورد استفاده قرار گیرند. سازگاری این نوع روغن ها با مبردهای HCFC و CFC از قبیل R22 و R502 و R12 بوده و علاوه‌ بر آن با مبردهای طبیعی مانند R717 و R600 و R290 عملکرد بسیار عالی دارد.

در نمودار زیر انحلال مبرد R22 در روغن 4GS در دماها و فشارهای مختلف نمایش داده می شود. محور افقی درصد وزنی مبرد حل شده در روغن را نشان می دهد. همچنین محور عمودی فشار کاری بر حسب PSI را نمایش می دهد.

روغن کمپرسور سانیسو

تفاوت روغن کمپرسور 4GS و 3GS سانیسو:

بدون در نظر گرفتن مشخصات فنی شاید بتوان گفت، مهمترین و اصلی‌ترین تفاوت روغن های کمپرسور 4GS و 3GS سانیسو در غلظت آنها می باشد. به نحوی که روغن 3GS نسبت به 4GS رقیق‌تر بوده و از غلظت کمتری برخوردار است. همچنین روغن 3GS به طور معمول برای مصارف با دماهای پایین، نظیر سردخانه‌های صنعتی استفاده می شود. روغن 4GS برای مصارف در دماهای بالاتر، نظیر صنعت تهویه و چیلر بکار می رود. قیمت روغن 3GS و 4GS نسبت به محصولات مشابه مناسب‌تر است و معمولا تفاوت چندانی با هم ندارند.

نکته حائز اهمیت در تهیه روغن های Suniso GS، توجه به اصل و یا تقلبی بودن این محصول می باشد. متاسفانه روغن‌های تقلبی با قیمت ارزان به وفور در بازار یافت می‌شود.

برای دیدن سایر تفاوت های روغن کمپرسور 4GS و 3GS سانیسو، به روغن کمپرسور سانیسو سری GS در سایت مانی برودت مراجعه نمایید.

روغن های کمپرسور سانیسو:

روغن کمپرسور یا روغن تبرید

مقالات مرتبط با روغن کمپرسور

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (4)

  • فریبرز ملکی محمدی پاسخ

    ممنون از مقاله خوبتون اگر میشه در مورد بقیه محصولات روغن سانیسو هم اطلاعات بزارید

    1400-06-10 در 12:43 ب.ظ
    • گروه مانی برودت پاسخ

      خوشحالیم که این مطلب مورد توجه شما بوده
      حتما در مقالات بعدی این مورد را مدنظر قرار می دهیم

      1400-06-22 در 3:32 ب.ظ
  • PSHL پاسخ

    جالب بود واقعا کمتر تعمیر کاری در مورد روغن کمپرسور میدونه چه برسه به تفاوت روغن 4ل4GS با 3GS

    1402-02-19 در 6:53 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat