پخش کننده در اواپراتور

پخش کننده در اواپراتور

پخش کننده ها در اواپراتور

پخش کننده در اواپراتور

اواپراتورهایی که تنها دارای یک مدار مبرد هستند در محدودهای معینی از بار، عملکرد مطلوبی دارند. ولی هنگامی که محدوده بار آنها افزایش یابد سرعت مبرد از حد مجاز، تجاوز می نماید. این باعث می شود که افت فشار بیشتر می شود. چون حجم مبرد در ضمن تبخیر افزایش می باید، با حرکت مبرد در طول مدار، سرعت و افت فشار در واحد طول افزایش می یابد. در انتهای لوله که مبرد به صورت صد در صد بخار است مقدار سرعت و افت فشار ماکزیمم می گردد.

با تقسیم لوله های اواپراتور به دو مدار می توان افت فشار اضافی در قسمت انتهایی اواپراتور را تا اندازه ای از بین برد. در این صورت مبرد تا زمان رسیدن به ماکزیمم سرعت مجاز، در یک مسیر واحد حرکت می نماید. سپس به دو مسیر موازی تقسیم می شود. به این ترتیب سرعت مبرد به نصف مقدار آن در مسیر واحد، تقلیل می یابد. افت فشار آن نیز در واحد طول به یک هشتم افت فشار واحد طول مدار واحد می رسد.

البته این امر امکان بارگذاری بیشتر اواپراتور را بدون تجاوز افت فشار از حد مجاز میسر می سازد. در ضمن سرعت همه قسمت های کویل، در محدوده مورد نظر باقی می ماند. به این ترتیب شدت انتقال حرارت بی مورد تحت تأثیر قرار نمی گیرد. (شکل زیر)

الف) اواپراتور با یک مدار مبرد ب) اواپراتور با دو مدار مبرد

پخش کننده در اواپراتورها

روش دیگر کاهش افت فشار استفاده از پخش کننده در مسیر ورودی مبرد به هر مدار اواپراتور و نصب کلکتور در انتهای هر مدار اواپراتور می باشد. نصب پخش کننده در مسیر ورودی مبرد به اواپراتور سبب می شود که ماده مبرد به صورت مساوی برای تمام مدارهای اواپراتور به طور مساوی تقسیم شود.

محل نصب پخش کننده و کلکتور در اواپراتور

پخش کننده در اواپراتور ها

اواپراتورها

مقالات مرتبط با اواپراتور

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat