کندانسور چیست و انواع کندانسورها

کندانسور چیست و انواع کندانسورها

کدانسور چیست

کندانسور چیست و انواع کندانسورها

کندانسورها یک مبدل حرارتی هستند که گرما را از گاز متراکم داغ به ماده واسط خنک کننده منتقل می کنند و باعث می شوند که مبرد به مایع تبدیل شوند. ماده واسط خنک کننده می تواند هوا ، آب یا آب نمک باشد. در واقع وظیفه این سیستم گرفتن گرما از سیال گازی با دما زیاد از طریق سیالی دیگر همانند آب، هوا یا هر مطبوع کننده دیگری است. بر اثر تبخیر مبرد گرمای دستگاه (می تواند یخچال یا هر دستگاه خنک کننده دیگر باشد) جذب می شود. همچنین در کمپرسور بر اثر تراکم گاز مبرد دمای آن افزایش می یابد. لذا برای دفع گرمای جذب شده در اواپراتور و گرمای حاصل از تراکم مبرد در کمپرسور از کندانسور استفاده می شود.

 

انواع کندانسورها

کندانسورها به سه دسته زیر تقسیم می شود:

 

  • کندانسور‌ های هوایی

کندانسورهای هوایی یا به عبارتی خنک شونده با هوا، به طور مستقیم و با جریان هوای ایجاد شده توسط فن‌ها، عمل تقطیر را انجام می دهد.

کندانسور هوایی

کندانسور هوایی
  • کندانسور های آبی

این نوع کندانسورها از آب به عنوان عامل اصلی تقطیر استفاده می‌کنند. به طور معمول کندانسورهای آبی در ظرفیت‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کندانسور آبی

کندانسور
  • کندانسور های تبخیری

کندانسورهای تبخیری تلفیقی از کندانسور هوایی، کندانسور آبی و برج خنک کن می باشد. در این نوع کندانسورها از آب و هوا با هم به عنوان عامل تبخیر استفاده می‌شود.

کندانسور تبخیری

انواع کندانسورها

در بیشتر واحدهای تجاری بزرگ و کوچک از کندانسورهای خنک شونده با آب استفاده می شود. کندانسورهای خنک شونده با هوا بیشتر در واحدهای کم ظرفیت (20 تن و کمتر) بکار می روند.

امروزه کندانسورهای خنک شونده با هوا در سیستم های تهویه مطبوع خانگی و در جاهایی که ارزش آب بسیار زیاد است یا دفع فاضلاب دشوار می باشد و یا در برخی مواردی که نمک های موجود در آب از لحاظ تشکیل قشر رسوبی مشکل جدی ایجاد می کنند، دستگاه هایی استاندارد محسوب می شوند. بسیاری از کندانسورهای هوایی که ظرفیت متوسط تا بسیار زیاد دارند برای مناطق کم آب یا جاهایی که آب بها گران است یا در محل هایی که آب از کیفیت خوبی برخوردار نیست به کار می روند.

کندانسور

مقالات مرتبط با کندانسور

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (2)

  • وکیلی پاسخ

    تعیین مقدار ظرفیت کندانسر یکی از مباحث مهم است

    1400-09-24 در 11:48 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat