شرایط نگهداری گلها در سردخانه

شرایط نگهداری گلها در سردخانه

نگهداری گل ها در سردخانه

شرایط نگهداری گلها در سردخانه

آگاهی از شرایط و روش های نگهداری گلها در سردخانه بسیار مهم است. زیرا نگهداری در سردخانه برای گل‌هایی که به صورت عمده فروخته می‌شوند باید به درستی صورت گیرد. برای گل هایی که فاصله برداشت تا رفتن به بازار آنها زیاد است نیز نگهداری در سردخانه مهم است. ممکن است فکر کنید که برای ذخیره سازی و نگهداری گلهای خود می توانید از یخچال های تجاری استاندارد به جای سردخانه استفاده کنید. در واقع اینطور نیست. گل ها برای تازه و زیبا ماندن به رطوبت بالا و جریان هوای ملایم نیاز دارند.

اگر گل ها مستقیماً پس از برداشت در دمای 33 – 35 درجه فارنهایت نگهداری شوند، تازه ترین حالت خود را حفظ می کنند. بیشتر گل ها، از جمله گیاهان گرمسیری و برخی از گل های پیازدار، بهترین حالت خود را بین 33 تا 35 درجه فارنهایت حفظ می کنند. در صورت وجود الگوی جریان هوای صحیح، بیشتر گل های شاخه بریده در صورت مراقبت صحیح می توانند از 7 تا 12 روز دوام بیاورند.

شرایط نگهداری گل ها در سردخانه

برای نگهداری گلهای رز در سردخانه، دما باید بین صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد باشد. رطوبت نسبی باید بین 85 تا 90 درصد باشد. در این صورت می‌توان گل‌ها را به مدت 10 روز در سردخانه‌ای با درجه حرارت یک درجه سانتی‌گراد نگهداری کرد.

باید دقت داشت که گل رز با میوه و سبزی در یک مکان نگهداری نشود. زیرا اتیلن تولید شده توسط برخی از میوه‌ها و سبزیجات عمر گل را کوتاه می‌کند. همچنین احتمال هجوم آفات افزایش یافته و از میزان کیفیت محصول کم می‌شود.

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (2)

  • وکیلی پاسخ

    نگهداری گل بسیار مشکله

    1400-06-10 در 12:37 ب.ظ
    • گروه مانی برودت پاسخ

      درسته
      تنظیم دما و رطوبت در تازه ماندن گل ها بسیار تاثیرگذار هست

      1400-06-22 در 3:33 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat