نگهداری گیلاس در سردخانه

نگهداری گیلاس در سردخانه

شرایط نگهداری گیلاس در سردخانه

نگهداری گیلاس در سردخانه

گیلاس یکی از محبوب ترین میوه ها است. گیلاس شیرین معمولاً به عنوان تنقلات به تنهایی یا همراه با دیگر مصرف می شود. برای متعادل سازی مزه بر روی بستنی اضافه می شود. به عنوان تزئین نوشیدنی استفاده می شود و همچنین، آلبالو یک عنصر ضروری در بسیاری از غذاها و سس ها است و بین سرآشپزها در سراسر جهان بسیار محبوب است. همانند سایر محصولات غذایی، طراوت نکته کلیدی است و در مورد گیلاس یکی از مهم ترین راه های اطمینان از طراوت، پیروی از روش های مناسب خنک و ذخیره سازی پس از برداشت است. در ادامه به شرایط نگهداری گیلاس در سردخانه پرداخته می شود.

اطلاعاتی درباره سرد کردن و نگهداری گیلاس

اطلاعاتی درباره سرد کردن و نگهداری گیلاس:

گیلاس ها برای تولید یک محصول نسبتاً گران محسوب می شوند. زیرا در برابر باران، تگرگ و سایر بارش ها بسیار حساس هستند. معمولاً برای رشد نیاز به سم پاشی و آبیاری مناسب دارند و نیروی زیادی را نیز برای برداشت طلب می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که پس از برداشت گیلاس، آنها را با دقت حمل، سرد و ذخیره کنید تا حداکثر بازده سرمایه گذاری حاصل شود. همچنین مصرف کنندگان نهایی بهترین محصول ممکن را دریافت نماید.

نگهداری گیلاس

برای خنک سازی و نگهداری گیلاس در سردخانه شرایط مختلفی وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • دما:

گیلاس ها را باید خنک کرده و در دمای نسبتاً پایین نگهداری کرد تا از افت زودرس کیفیت جلوگیری شود. گیلاس های شیرین باید سرد شوند و در دمای حدود 30-31 درجه فارنهایت (1- تا صفر درجه سانتی گراد) نگهداری شوند، در حالی که آلبالو بیشتر از دمای حدود 32 درجه فارنهایت استفاده می کند.

  • رطوبت نسبی:

مانند بسیاری از میوه ها، گیلاس دارای رطوبت بسیار بالایی است، که به نوبه خود به این معنی است که اگر در رطوبت نسبی بالا نگهداری نشود، ممکن است خرد و خشک شود. رطوبت نسبی گیلاس باید حدود 90-95 درصد باشد.

  • ماندگاری:

عمر مفید گیلاس در شرایط ایده آل حدود 2-3 هفته است. آلبالو کیفیت خود را برای مدت کوتاهی حفظ می کند و ماندگاری آن فقط در حدود 3-7 روز است. در صورت رعایت کلیه شرایط مساعد، اگر برای نگهداری گیلاس از جعبه های آستر دار پلی اتیلن که کاملا در برابر نفوذ هوا مقاوم هستند استفاده شود، امکان نگهداری آن یک هفته افزایش می یابد. مدت نگهداری بین یک تا 4 هفته خواهد بود.

در جدول زیر اطلاعات مناسب برای نگهداری گیلاس و آلبالو ذکر شده است.

اطلاعات مناسب برای نگهداری گیلاس و آلبالو

نگهداری میوه ها در سردخانه

مقالات مرتبط با نگهداری میوه ها در سردخانه

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (2)

  • لیلا صمیمی پاسخ

    جالب بود . ممنون میشم در مورد نگهداری توت فرنگی ها هم توضیحاتی بدید

    1400-06-31 در 11:04 ق.ظ
    • گروه مانی برودت پاسخ

      ممنونیم که مقاله مورد توجه شما بوده، حتما در ادامه به بررسی شرایط نگهداری میوه های دیگه خواهیم پرداخت

      1400-07-04 در 12:38 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با واحد فروش

هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ می دهیم.

  • پشتیبان
    پشتیبان
    در دسترس از08:30 تا 16:30
    PhoneWhatsApp

Powered by TWChat